„Pomáháme lidem s těžkým zrakovým postižením.“

Nakupujte nosem, ne očima!

Firma Sklizeno ve spolupráci s Nadačním fondem Mathilda otevře 8. června v areálu Manifesto u pražského Masarykova nádraží pop-up prodejnu Sklizeno powered by Mathilda, kde budou zákazníci v doprovodu nevidomých nakupovat pouze po čichu a chuti.

Po dobu 10 dní si může kdokoliv vyzkoušet v úplně zatemněné prodejně, zda pozná kvalitu po vůni a může otestovat své chuťové buňky.

Sklizeno neláká zákazníky na vzhled, ale na kvalitu potravin. Aby ukázali veřejnosti, že oči nejsou často dobrým pomocníkem při nákupu, bude se muset nakupující v prodejně v absolutní tmě řídit svým čichem a chutí, bez toho, aby si přečetl etiketu nebo znal vzhled potraviny.

Celým nákupem bude každého zákazníka provázet nevidomý asistent, který bude nabízet potraviny jak k očichání, tak i k ochutnání. Tu, kterou si vybere, si vloží do speciální tašky zavěšené na krku a nákup zaplatí klasicky již na světle.

Akce je nezisková a výtěžek z prodeje speciálních nákupních tašek poputuje na rozšíření knihovny digitálních dokumentů o sekci filmů s audio popisem a o záznamy not v braillově písmu.

Nákup potmě bude pro veřejnost probíhat od 9. 6. – 17. 6. Denně od 12:00 – 20:00 hod.

Nakupování ve tmě je pro nás další způsob, jak veřejnosti ukázat, s čím se nevidomí denně potýkají. Jsme velmi rádi, že se nám podařilo najít takto hravou formu, jak ukázat všem něco tak běžného, jako je nakupování. Věříme, že to bude zákazníky bavit!

Přijďte si vyzkoušet nakupování trochu jinak a získat tak zajímavé zážitky.

Těšíme se na Vás!